Direktlänk till inlägg 16 januari 2009

Dagen då tårarna föll och vännerna förlorades....

Av Henri - 16 januari 2009 20:41

Idag är nog en av de värsta dagarna i mitt liv. Jag (vi) får iofs skylla oss själva men vem hade annat att konsekvenserna skulle bli såhär allvarliga!?


Jag har nog inte gråtit på två år men idag har jag inte kunnat se någon i ögonen utan att mina egna ögon har fyllts med tårar. Att ta avsked är något jag är sämst på i hela världen. Vet inte hur andra i "min ålder" tänker eftersom dom inte visar samma känslor som mig i samma situation.

Jag menar tänker dom, "äh skit samma, ska bli skönt å slippa den här skiten och den där kärringen kan dra åt helvete" om nån arbetskamrat!?

Fan! så funkar inte jag. Jag menar en tant som fyller 57 kommer och ger mig blommor för att hon tycker det är tråkigt man slutar. Egentligen skulle hon slagit mig på käften för jag varit så dum å fuskat!


Men ja, varje tår jag fällt idag har jag gjort för att ni har betyt så otroligt mycket för mig sista 3 åren. Eva, Costas, Bredin, Janne, Roffe och ja t.o.m du Elisabeth(iaf sista veckan). Alla i slutet på sina arbetsliv har ändå ställt upp på mig på ett fantastiskt sätt den här veckan. Kommer aldrig glömma det och kommer vara er evigt tacksamma!


Sen vill jag passa på att Tacka Fredde, Emelie, Jonas B, Bea, Olle på facket och framförallt Ola. Sen får jag inte glömma min barndomskamrat Tommy som ALLTID ställer upp!

Tack även alla ni andra som sett att man varit ledsen och frågat hur det är.


Ni vet  vad man säger!? Att efter regn kommer solsken, Solen går upp imorgon med, det här är inte hela världen osv.

Jag får tänka så, det här är början på något nytt. Mitt sista kapitel på Emhart slutade idag tråkigt att det inte vart ett bättre och värdigare slut, men det är dags för mig att börja på en ny bok. Blanka sidor som ska fyllas och nya upplevelser är på väg!


Som avslutning skulle jag vilja ta ett citat som frågades när jag fick sparken,

"Allt det här för ett par minuter!? Har det varit värt det!?"

Satt tyst då men svarar nu istället,


-"Nej"


Tänk på det ni andra, det är inte först man förlorar nåt, oavsett om det är en vän, jobb, flick- eller pojkvän, man saknar och värdesätter det. Så var rädd om dom och det ni har. Det kan vända snabbt....





 
 
Ingen bild

E

17 januari 2009 11:40

Ja mina tårar kom när jag läste detta oxå. Du vet var jag finns om det är nåt, och ja vi SKA prata en annandag (som du skrev i smset). Fan va tråkigt detta är... kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Henri - 5 februari 2009 01:01

Fan! Jag hade skrivit ett långt inlägg men tårarna över gick till ilska så jag tog bort det! Varför får dagens barn inte vara barn!? Varför ser vårt samhälle ut som skit? Hur kan våra barn och ungdomar behöva oroa sig för pensionsförsäkringar och kli...

Av Henri - 20 januari 2009 22:38

Ja då är det tisdag. Känns som dom här två dagarna man inte har jobbat har varit hur långa som helst! Ändå har jag klivit upp tidigt och gått och träna bara för att behålla vardagen under veckorna. Nä hoppas det dyker upp ett jobb snart men det ser j...

Av Henri - 11 januari 2009 21:09

Tillbaka till "brottsplatsen" imorgon och allas blickar riktade mot oss! Jag hoppas verkligen vi kan få ett bättre avslut och att det går att kompromissa! Jag är inte troende, men Gode gud, imorgon hoppas jag att du är med oss och hjälper oss att fin...

Av Henri - 8 januari 2009 21:01

Torsdagkväll! Har jobbat hela dan, skulle träna efter jobbet men var så trött så jag sket i det. Åkte hem och städade, solade och handlade istället. Var skönt å få det gjort men har dåligt samvete nu. Känner mig så jävla fet! Måste verkligen lägga om...

Av Henri - 6 januari 2009 15:23

Idag är jag på ett uruselt humör!   Är trött, irriterad, ledsen, sur och inte ett minsta sugen på att göra nåt! Satt vaken i natt och såg J-VM finalen, en final som Sverige vart totalt utspelade i! Visst går det att skylla på domare och allt annat ru...

Ovido - Quiz & Flashcards